Trăim vremuri incerte și nimeni nu poate spune cu precizie când și dacă vom reveni la normalul cu care eram obișnuiți. Publicitatea în pandemie se schimbă de la o zi la altă și împreună cu ea tot ce știam despre industria de comunicare.
Potrivit unui studiu recent realizat la nivel internațional de către Influencer Marketing Hub, 69% dintre brandurile chestionate vor limita cheltuielile de advertising în 2020. Intenționează să își mențină sau să își intensifice prezența în media 41%, iar 74% dintre respondenți vor posta mai puțin pe rețelele sociale. Acest lucru evidențiază impactul crizei asupra industriei de publicitate. Faptul că brandurile și companiile sunt forțate să își reevalueze strategiile și să găsească soluții pentru a continua publicitatea în pandemie.
Un lucru este clar totuși: societatea se schimbă, prioritățile se modifică, iar oamenii încep să își formeze noi obiceiuri. Iar dincolo de tranziția accelerată către online, probabil te întrebi ce altceva ai putea face în perioada următoare în materie de publicitate.
Conținutul – mai important ca niciodată
Iată lucrurile de care considerăm că ar trebui să ții cont:
Oamenii stau mai mult timp în case și implicit în fața ecranelor. Acum, este nevoie de conținut care să satisfacă dorința consumatorilor de noutate. Și întotdeauna este loc pentru mai mult, dacă conținutul este relevant pentru publicul tău. Ai grijă totuși, căci nu este momentul potrivit să încerci să vinzi cu orice preț. Mai degrabă începe să creezi o bună impresie consumatorului, prin orice tip de conținut (video, text, live). Contentul trebuie să îl informeze, să îl ajute și să îl distreze pe consumator.
Brandurile – promotori ai dialogului
Frica a pus stăpânire pe societate, însă nu și pe dorința consumatorilor de a fi împreună și de a cumpăra. Iar acum este momentul perfect să intri în dialog cu consumatorii tăi și să dai startul conversațiilor. Poți organiza evenimente online, concerte, conferințe, webinar sau giveaway. Oferă-le consumatorilor tăi ocazia de a se detașa și de a te cunoaște mai bine, într-un scenariu creat de tine.
Responsabilitatea socială – reiterată
În timpuri ca acestea, brandurile trebuie să își regândească rolul pe care îl joacă în societate și să își arate susținerea pentru aceasta. Cu toții trecem prin același lucru și e mai important ca oricând să ne unim forțele. Branduri – publicitari – consumatori, împreună putem să depășim această perioadă. Indiferent că alegi să donezi unei cauze pe care o susții sau să îți oferi serviciile celor care au nevoie eforturile tale sunt apreciate. Acest lucru nu doar că îți permite să arăți că îți pasă, însă e și o bună oportunitate de a-ți face valorile cunoscute și a câștiga încrederea și respectul consumatorilor tăi.
Flexibilitatea – cuvântul de ordine
E important să fii mereu cu ochii pe cifre și pe ce se întâmplă în societate și să fii pregătit să modifici și să ajustezi fiecare campanie pe care o dezvolți, în timp real. În plus, oamenii au ieșit din rutina clasică 9:00- 17:00 odata cu fenomenul work from home. Acest lucru care îți dă posibilitatea să te întâlnești virtual cu ei aproape în fiecare moment al zilei.
Publicitatea tradițională – în declin
Ca urmare a măsurilor de distanțare socială, consumatorii petrec mai puțin timp pe stradă și în locuri publice. Acest lucru a afectat publicitatea print, evenimentele, OOH-uri și BTL. Publicitatea digitală se află într-o continuă creștere de la an la an. Acum brandurile sunt „forțate” de împrejurări să facă tranziția mai rapid, mutând jocul în online. Dacă nu ai făcut-o încă, acum e momentul să dezvolți câteva campanii digitale prin care să poți interacționa cu consumatorul și în acest mediu.
Așadar, în aceste momente de criză publicitatea trebuie să continue, chiar dacă domeniul a fost afectat. Când lucrurile vor reveni la normal consumatorii își vor aminti de acțiunile tale.