Blog

Greșeli pe care să le eviți într-o strategie de comunicare

Când vine vorba de strategia de comunicare, greșelile pe care le faci s-ar putea să aibă efecte negative asupra campaniei de marketing, astfel nereușind să atingi scopurile pe care ți le-ai propus la început de drum. Pentru a evita aceste erori, o agenție de publicitate full service îți poate facilita munca, reușind totodată să prevină un eșec, printr-o strategie de comunicare eficientă.

Mai jos, am adunat câteva dintre cele mai întâlnite carențe în ceea ce privește strategia de comunicare:

  • Construirea unei strategii de comunicare doar în jurul produsului

Chiar dacă scopul unei campanii este acela de a promova un produs, conținutul nu trebuie să fie doar despre acesta. O strategie de comunicare de succes trebuie să comunice oamenilor un mesaj cu care aceștia se pot identifica. Indiferent că este vorba de un conținut educativ, amuzant sau unul inspirațional, acesta trebuie să răspundă la nevoile oamenilor, nu doar la cele ale brandului. În această privință, o agenție de publicitate poate fi un adevărat ajutor, întrucât vine cu o altă perspectivă și poate privi produsul dintr-un alt unghi, diferit de cel pe care l-ai abordat deja într-o strategie de comunicare precedentă.

  • Omiterea alegerii unei tonalități

Chiar dacă pare a fi un lucru neînsemnat, tonul unei reclame și mai ales al unei strategii trebuie hotărât de la bun început, pentru o desfășurare cât mai clară a întregului proces. Tonalitatea este cea care constituie personalitatea brandului și pe baza căreia se vor lua toate deciziile viitoare. Dacă acest element lipsește dintr-o strategie de comunicare, parcursul acesteia poate deveni dezordonat și lipsit de coerență, iar identitatea brandului rămâne nedefinită.

  • Lipsa unui target bine definit

O strategie de comunicare eficientătrebuie să aibă un target foarte bine definit. Nu poți comunica un mesaj clar și persuasiv, dacă nu știi cui i se adresează acesta. În 2021 oamenii nu se mai lasă convinși de un slogan smart sau o rimă amuzantă. O strategie de comunicare trebuie să aibă un target bine definit, care, la rândul lui, să se poată regăsi în mesajul brandului tău.

  • Omiterea unor canalele de comunicare

Odată cu apariția internetului, comunicarea cu publicul a devenit mult mai ușoară și practicabilă, însă, în același timp, și mai concurențială. Pentru a te asigura că brandul tău ajunge la un număr cât mai mare de persoane, o bună strategie de comunicare trebuie să cuprindă cât mai multe canale de comunicare. Mai jos am enumerat trei dintre cele mai eficiente dar și cele mai neglijate dintre acestea:

1.Procesul de SEO marketing

De foarte multe ori acest subiect este pur și simplu neglijat într-o strategie de comunicare, însă atunci când conținutul nu ajunge la publicul țintă, credem că a fost de vină conceptul sau ideea campaniei. Există foarte multe modalități prin care oamenii pot descoperi conținutul brandului tău. În această privință, căutarea organică poate face minuni, însă dacă nu ai ținut cont și de SEO marketing, cu siguranță vei pierde mult trafic.

2. Promovarea în social media

Folosim atât de des rețelele de socializare și ne-au devenit atât de familiare încât tindem să nu le mai privim ca un posibil canal de comunicare în cadrul strategiei de comunicare. O bună promovare social media vine cu foarte multe beneficii: pe lângă faptul că o mare parte din publicul tău țintă deja este pe rețelele de socializare, nu te costă nimic să îți faci un cont de Facebook sau Instagram pentru ați promova produsul. Desigur, în cazul în care vrei să îți promovezi postările, vor apărea și costuri, dar cu siguranță mai mici decât cele ale promovării tradiționale.

3. Utilizarea email marketing

Nu, nu este o tehnică prea învechită pentru o strategie de comunicare eficientă. Costurile pentru email marketing sunt minime, iar eficiența acestuia este vizibilă, atunci când este făcut într-un mod corespunzător în cadrul strategiei de comunicare.

Aceste componente sunt vitale pentru o strategie de comunicare eficientă, însă pot da bătăi de cap unei echipe care nu este obișnuită cu aceste tehnici. O agenție de publicitate full service nu doar că se va ocupa de toate acestea, dar cu siguranță le va îmbunătăți eficacitatea, având mai multă experiență în domeniu.