Blog

De ce este campania de marketing fundația unui brand

Crezi că îți cunoști clienții? Știi ce își doresc? Cum sună ultimul feedback pe care l-ai primit de la un client? O campanie de marketing te ajută să răspunzi la aceste întrebări.

Ce este o campanie de marketing?

O campanie de marketing este o parte importantă din strategia de comunicare a brandului tău. Strategia de marketing este o abordare pe termen lung. Ea se ocupă de activitățile unei organizații, pentru a obține un avantaj în fața competiției. Scopul principal, este de a descoperi și înțelege nevoile clientului. Iar ca și componente principale sunt: analiza, planificarea, execuția și evaluarea.

 Atunci când decizi să treci la următorul pas și să lucrezi cu o agenție de publicitate, trebuie să ai o strategie de marketing bine conturată. Dacă nu ai un plan clar și specific, nu poți începe o campanie de marketing pentru că aceasta nu va avea un scop final. Astfel, nu știi pentru ce creezi. Așa cum nu poți trece la construcție, dacă fundația ta este nesigură.

În plus, o campanie de marketing integrată are și alte avantaje pe care le enumerăm mai jos:

Constituirea unei reputații

Dezvoltarea și durata de viață a unui brand sunt direct proporționale cu reputația acestuia. Reputația unei companii este constituită atunci când îndeplinește în mod eficient și constant așteptările clienților. Aceștia, la rândul lor, dezvoltă o preferință și loialitate față de brandul respectiv. Specialiștii în marketing utilizează strategii de comunicare, branding și PR. Astfel, ei se asigură că reputația unei companii sau a unui brand rămâne una favorabilă.

Transmiterea informației către client

O campanie de marketing oferă informații clienților despre produsele sau serviciile pe care brandul le oferă. Prin intermediul acesteia, publicul ajunge să cunoască utilizarea produselor, valoarea acestora și alte informații utile. O campanie de marketing produce o conștientizare a brandului. În același timp, ajută afacerea să iasă în evidență pe o piață atât de încărcată.

Crearea unei relații între brand și consumator

Care este cea mai bună campanie de marketing? Cea care reușește să mențină conversația. Implicarea clientului în conversație este un lucru total diferit, decât ideea de a îi forța o promovare a produselor tale. Ascultarea feedbackului dat de consumator poate oferi informații mai prețioase, decât orice altă cercetare sau studiu. Folosirea canalelor de social media, într-o campanie de marketing online, este una din cele mai bune soluții de a începe o conversație cu consumatorul.

Menținerea relevanței brandului

Odată ce încep să se vadă rezultatele și brandul are succes, majoritatea companiilor presupun că vor rămâne întotdeauna brandul preferat al clientului. Însă fiecare relație trebuie întreținută. Strategia trebuie să pună accent pe consumer marketing. Nu te poți concentra doar pe câștigarea noilor clienți. Trebuie să te ocupi și de menținerea celor deja prezenți. Loialitatea se câștigă, dar trebuie și păstrată. Nevoile consumatorilor sunt în continuă schimbare. De aceea, tu trebuie să te adaptezi la orice nouă direcție.

Campaniile de marketing sunt elemente esențiale în strategia unui brand. Înainte de a apela la o agenție de publicitate pentru a începe promovarea, încearcă să te asiguri că ai pregătită o strategie de marketing. Astfel, vei avea “coloana vertebrală” pe baza căreia să poți construi campanii de marketing si comunicare relevante și care iși indeplinesc obiectivele de tip ROI.