Blog

De ce comunicarea social media îți poate salva brandul?

Social media a devenit parte din viața cotidiană a multora dintre noi. Fie că vorbim despre Facebook, Instagram sau o altă rețea de socializare, oricine are un cont pe cel puțin una dintre acestea. Astfel, datorită numărului mare de utilizatori și deschiderii pe care o oferă, comunicarea social media eficientă joacă un rol considerabil în orice strategie de marketing digitală.

Ce este comunicarea social media?

În cadrul unei campanii de promovare online, comunicarea pe social media reprezintă legătura pe care un brand reușește să o creeze cu publicul său prin, intermediul canalelor de socializare. Pentru o strategie de comunicare eficientă, sunt anumite tehnici de comunicare social media de care trebuie să ții cont. Aceasta trebuie să fie despre conversații și comunitate, într-o încercarea de a forma o conexiune cât mai reală cu publicul.

Cu toate acestea, multe persoane tind să fie sceptice când vine vorba despre social media marketing. Ei preferă să se limiteze la o strategie de marketing tradițională. Noi am enumerat mai jos, 5 motive pentru care ar trebui să începi chiar acum o campanie de promovare în mediul online, alături de agenția ta de publicitate:

1. Creșterea notorietății brandului tău

Sunt șanse foarte mari ca majoritatea publicului tău țintă să fie deja utilizator de social media. Ceea ce îți va ușura cu siguranță munca. Nu mai este nevoie să îi atragi pe aceste rețele. Trebuie doar să îți faci un cont pentru brandul tău. O campanie de promovare în online va implica totuși puțin mai mult efort din partea ta. În acest proces, trebuiesc respectate anumite tehnici de comunicare social media. O agenție de publicitate va ști să le pună în practică. Important este să împărtășești  publicului povestea brandului tău și să te asiguri că postările tale ajung la cât mai multe persoane. Acest lucru se poate realiza prin promovarea postărilor către un target de persoane bine definit.

2. Creșterea traficului

Un beneficiu adus de social media marketing, ce nu trebuie neglijat, este creșterea traficului pe site-ul brandului tău. Prin postarea unui conținut de calitate pe paginile de social media, aduci brandul tău în atenția publicul. Astfel, le oferi motive în plus pentru a-ți vizita site-ul. O bună comunicare pe social media va atrage multe persoane care îți vor vizualiza postările. De aici, trebuie doar să îi trimiți pe site-ul tău și astfel, îi vei crește traficul.

3. Interacțiunea cu clienții

O strategie de comunicare în mediul online îți oferă șansa de a interacționa cu clienții tăi. Cu cât comunici mai mult cu publicul tău, cu atât ai mai multe șanse la conversație. Astfel, începând o conversație cu oamenii care îți urmăresc și susțin brandul, poți primi feedback din partea lor. Afli care sunt dorințele și nemulțumirile lor, ceea ce le place și ce le displace la brandul tău și chiar ceea ce ar schimba. Așadar, o astfel de comunicare pe social media, te ajută să aduci îmbunătățiri brandului tău. Este mult mai ușor să asculți dorințele publicului tău, decât să le intuiești.

4. Îmbunătățirea loialității față de brandul tău

Prezența brandului tău pe rețelele de socializare îți oferă o cale directă către publicul tău. O comunicare pe social media lipsită de superficialitate poate face minuni. Cu ajutorul acestor campanii de promovare online, oferi brandului tău o voce și o imagine în fața publicului. Însă platformele de social media oferă și clienților tăi o voce. Tu trebuie doar să le dai șansa să vorbească și să ii asculți atunci când o fac. Este doar un pas de la un client satisfăcut, la un client loial. Îmbunătățirea serviciilor în urma feedbackului te poate ajuta în această privință.

5. Costurile reduse

Într-o strategie de comunicare, social media marketing este probabil cea mai eficientă variantă. Crearea unor conturi pe rețelele de socializare este în majoritatea cazurilor gratuită. Dacă vrei ca postările tale să ajungă la mai multe persoane, va trebui să le promovezi, ceea ce implică anumite costuri. Însă, acestea sunt destul de reduse. Astfel, cu niște costuri eficiente și anumite tehnici de comunicare social media, poți avea rezultate semnificative cu o strategie de marketing online.

Strategiile de comunicare tradiționale rămân în continuare eficiente. Însă ele tind să fie destul de costisitoare. Dacă ai un buget mai restrâns, o campanie pe social media este modalitatea ideală de a îți face brandul cunoscut mai multor persoane. În același timp, este și o soluție pentru a comunica cu clienții tăi. O agenție de publicitate va știi cum să te îndrume în această privință. Astfel, vei obține rezultate maxime cu un buget redus.