Ce-și doresc consumatorii din partea brandurilor în timpul pandemiei de Coronavirus?

Advertisingul este, de multe ori, un efort constant de empatie pe care oamenii din spatele brandurilor și publicitarii trebuie să-l facă pentru a-și înțelege consumatorii. Iar în această perioadă în care predomină o stare generalizată de confuzie, marcată de schimbări și incertitudini, întrebarea „Ce-și doresc consumatorii?”, devine aproape o mantră a celor care oferă produse și servicii.

Potrivit raportului global realizat de Edelman Trust Barometer cu privire la încrederea acordată brandurilor în timpul pandemiei de Coronavirus, consumatorii își doresc ca brandurile să continue să fie prezente în spațiul public și să se implice.

Acestea trebuie să comunice onest, într-o manieră pozitivă, empatică, cu grijă să informeze și să îndemne la calm, făcând apel la toată creativitatea de care dispun. În vremuri de distanțare socială este important ca brandurile să unească și să se alăture celorlalți actori din societate, guvern și ONG-uri în sprijinirea acțiunilor colective de luptă împotriva crizei medicale, sociale și financiare în care ne aflăm. De asemenea, concentrarea pe soluții eficiente care să rezolve problemele cu care multe categorii sociale se confruntă, primează în detrimentul acțiunilor de marketing orientate spre vânzare, consumatorii considerându-le nepotrivite în contextul dat. Aceeași reticență este întâlnită și în cazul campaniilor bazate pe umor sau extravagante, care sunt rupte de realitatea zilelor de astăzi, consumatorii mergând până în punctul a de a-și convinge cunoscuții să nu mai cumpere brandul, dacă consideră că acesta nu s-a comportat corespunzător.

Dar cum pot brandurile să integreze aceste așteptări dinpartea consumatorilor în planul lor de marketing?

Dr. Jill Avery de la Harvard Business School și Richard Edelman de la Edelman au identificat câteva modalități prin care brandurile pot să ajute pe timp de criză, venind astfel în întâmpinarea nevoilor consumatorilor lor:

  • Educă

Brandurile chiar au puterea de a schimba lucrurile în bine. Folosindu-se de autoritatea brandului și de prezența media, acestea pot furniza informații factuale despre criză, despre modul în care oamenii se pot proteja, despre eforturile pe care le depune brandul în această luptă și progresul înregistrat. De asemenea, acum e timpul să lași experții să vorbească. Conform raportului menționat  anterior, consumatorii au cea mai mare încredere în medici și autorități din sănătate, reprezentanți ai brandului ori chiar oameni normali, în detrimentul influencerilor și a vedetelor.

  • Oferă produse gratuit sau la preț redus

O bună modalitate de a-ți arăta sprijinul pentru societate este de a-i ajuta pe cei care întâmpină dificultăți generate de pandemia Covid-19. Astfel, oferă-ți ajutorul celor care luptă cu virusul, personal medical sau personal din apărare, celor care au rămas fără un loc de muncă sau celor care au nevoie de ajutor să învețe.

  • Regândește-ți o parte din activitate

Acolo unde este posibil, începe să produci și să oferi bunuri și servicii care să ajute în lupta cu pandemia.

  • Adu oamenii împreună

Folosește-te de platformele de care dispui și oferă cadrul comunităților de a se întâlni, chiar și de la distanță. Comunică sincer, empatic, orientat pe valorile pe care tu și consumatorii tăi le împărtășiți și oferă suport social. Dă startul conversației și creează oportunități de interacțiune.

Indiferent ce alegi să faci însă, ține minte că oamenii sunt cea mai importantă resursă și grija, siguranța și onestitatea trebuie să primeze întotdeauna, în perioadă de criză sau nu.