Ce este Brieful de agenție și Brieful de creație?

Brieful clientului către agenție ȋnseamnă stabilirea corectă a obiectivelor și a direcțiilor de urmărit ȋntr-o campanie de comunicare.

Ar fi o mare greșeală să credem că numai agenția este responsabilă de calitatea campaniilor și a conceptelor creative.

Prin ce se recunoaște un brief complet făcut de client pentru agenție ?

1. Este scris

Un brief oral este interpretat ȋn diverse moduri și poate fi modificat ulterior.                   

2. Exprimă un singur punct de vedere al clientului

Brieful clientului către agenție implică ȋntreaga companie: de la departamentul de marketing, Brand Manager-ul și până la Directorul General.

3.Este sintetic

Nu prezintă decât informațiile cu adevarat importante și relevante.

4. Este formularea rolului jucat de client  

Brieful nu este doar rezumatul trecutului, situației actuale a mărcii sau a obiectivelor de comunicare, propuse de client. Conține și ideile clientului despre campanie, sugestiile lui.

5. Stabilește un dialog

Clientul anunță, precizează, explică ceea ce vrea. La rândul său, agenția ȋi pune intrebări clientului despre brief, cere explicații suplimentare.

Pe baza Briefului se va realiza Strategia de Creație care trebuie să conțină răspunsul la trei intrebări de bază:               

  1. Care este beneficiul consumatorului ? (PROMISIUNE)
  2. Prin ce suporturi se poate susține beneficiul consumatorului ? (REASON WHY)
  3. Ce tonalitate trebuie să prezinte mesajul comunicării?

Tonul este o componentă din ce ȋn ce mai importantă a reclamei, chiar și a imaginii mărcii. Aceasta rubrică poartă adesea denumirea de personalitatea mărcii.

Strategia de Creație este complementară strategiei de marketing și adaptată targetului stabilit.       

Este originală prin comparație cu cea a concurenților.

Este de lungă durată. Nu este relaționată cu un anumit context.    

Pe baza Strategiei Creative putem dezvolta Planul Creativ, despre acesta vom detalia ȋn următorul nostru articol.

„Execution can become content in the hands of a genius”

Bill Bernbach