Blog

Campaniile de brand awareness – benefice sau pierdere de timp?

Ce reprezintă termenul de brand awareness?

Brand awareness se referă la notorietatea brandului și la gradul de recunoaștere a produsului. Campaniile de brand awareness pot fi implementate 360, utilizând integrat cele mai potrivite suporturi de comunicare. Bineînțeles, în funcție de strategia de comunicare și relația dintre brand/produs și consumator.

Care este scopul unei campanii de brand awareness?

O astfel de campanie ar trebui să spună, în primul rând, povestea brand-ului tău. De unde ai pornit, ce vrei să spui oamenilor, ce susține brand-ul tău și ce îl face DIFERIT. Scopul ei este să umanizeze brand-ul și să îi asocieze o imagine unică, care să rămână în mintea oamenilor. Astfel, brand-ul tău va ocupa un loc special în mintea lor.

Beneficiile unei campanii de brand awareness

Atunci când gândești o astfel de campanie, trebuie să ții cont de faptul că accentul nu cade pe produs, prin prisma caracteristicilor sale tehnice. Ideea principală este sa-i faci pe oameni să îl aprecieze, prin imaginea asociată și prin povestea transmisă de brandul tău. În termeni de beneficiu pentru consumator, bineînțeles!
O campanie de brand awareness este dificilă de făcut din cauza faptului că influențează pe termen lung imaginea brand-ului tău. Necesită multă cercetare, insights, inspirație, viziune, tehnică și metodologie de lucru.

Însă, o agenție de publicitate va ști să găsească ceea ce este potrivit. Va ști cum să creeze o campanie de brand awareness potrivită, atât din punct de vedere creativ, cât și prin prisma ROI. Iată câteva din beneficiile unei astfel de campanii:

• Memorabilitate

Atunci când vine vorba de awareness, nu există coincidențe. Nu este o întâmplare că o anumită culoare este asociată unui brand. Ori că un anumit beneficiu sau imagine te fac să te gândești direct la produsele unei mărci.
Creativitatea, tonul și stilul de comunicare, dar și mesajul ajută brandurile să rămână în mintea oamenilor. Astfel, ele devin MEMORABILE.

• Încredere

Oamenii acordă mai multă încredere brand-urilor pe care le cunosc. În plus, atunci când o astfel de campanie arată și motivația din spatele brand-ului tău, oamenii empatizează cu povestea ta. Ei îți vor susține munca și pasiunea. De aceea, este esențial să comunici autentic și transparent cu publicul tău.

• Unicitate

Imaginea și mesajul pe care le comunici prin intermediul brand-ului tău sunt elementele care te diferențiază de competitorii tăi. Sunt, cu siguranță, multe brand-uri pe piață, însă doar unele au devenit emblematice pentru domeniul lor de activitate. Acest lucru, se datorează în mare parte, sloganului, asocierilor de imagine sau mesajelor unice transmise. Pe scurt: o strategie potrivita.

Așadar, împărtășește cu consumatorii tăi povestea brand-ului într-un mod creativ și inedit. Lasă-ne să te susținem și ghidăm prin acest proces complex și necesar în realizarea unui astfel de demers!