Blog

5 tendințe din advertising de care trebuie să ții cont în contextul pandemiei

Trăim vremuri incerte și nimeni nu poate spune cu precizie când și dacă vom reveni la normalul cu care eram obișnuiți, în condițiile în care tot ce știam despre industria de comunicare se schimbă de la o zi la alta.

Potrivit unui studiu recent realizat la nivel internațional de către Influencer Marketing Hub, 69% dintre brandurile chestionate vor limita cheltuielile de advertising în 2020, iar 41% spun că intenționează să își mențină sau să își intensifice prezența în media, deși 74% dintre respondenți declară că postează mai puțin pe rețelele sociale. Acest lucru evidențiază impactul crizei asupra industriei de publicitate și faptul că brandurile și companiile sunt forțate să își reevalueze strategiile și să găsească soluții pentru a continua.

Un lucru este clar totuși: societatea se schimbă, prioritățile se modifică, iar oamenii încep să își formeze noi obiceiuri. Iar dincolo de tranziția accelerată către mediul digital de care vorbește toată lumea, probabil te întrebi ce altceva ai putea face în perioada următoare în materie de publicitate.

  • Conținutul  – mai important ca niciodată

Iată lucrurile de care considerăm că ar trebui să ții cont:

Oamenii stau mai mult timp în case și implicit în fața ecranelor. Acum, este nevoie de conținut care să satisfacă dorința consumatorilor de noutate. Și întotdeauna este loc pentru mai mult, dacă conținutul este relevant pentru publicul tău. Ai grijă totuși, căci nu este momentul potrivit să încerci să vinzi cu orice preț, ci mai degrabă să creezi o bună impresie consumatorului, prin orice tip de conținut (video, text, live) care să îl informeze, să îl ajute, să îl distreze.

  • Brandurile – promotori ai dialogului

Frica a pus stăpânire pe societate, însă nu și pe dorința consumatorilor de a fi împreună și de a cumpăra. Iar acum este momentul perfect să intri în dialog cu consumatorii tăi și să dai startul conversațiilor. Poți organiza evenimente online, concerte, conferințe, webinarii sau concursuri cu premii. Oferă-le consumatorilor tăi ocazia de a se detașa de avalanșa de informații negative și de a te cunoaște mai bine, într-un scenariu creat de tine.

  • Responsabilitatea socială – reiterată

În timpuri ca acestea, brandurile trebuie să își regândească rolul pe care îl joacă în societate și să își arate susținerea pentru aceasta. Cu toții trecem prin același lucru și e mai important ca oricând să ne unim forțele, branduri – publicitari – consumatori, pentru ca împreună să depășim această perioadă. Indiferent că alegi să donezi o sumă unei cauze pe care o susții, alegi să îți oferi serviciile sau să îți pui produsele la dispoziția celor care au nevoie, orice gest oricât de mic, este apreciat și ținut minte. Acest lucru nu doar că îți permite să arăți că îți pasă, însă e și o bună oportunitate de a-ți face valorile cunoscute și a câștiga încrederea și respectul consumatorilor tăi.

  • Flexibilitatea – cuvântul de ordine

Cum singura constantă în acest moment este faptul că nu prea există constante, e important să fii mereu cu ochii pe cifre și pe ce se întâmplă în societate și să fii pregătit să modifici și să ajustezi fiecare campanie pe care o dezvolți, în timp real. În plus, cum și orele de muncă devin mai flexibile, oamenii au ieșit din rutina clasică 9:00- 17:00, lucru care-ți dă posibilitatea să te întâlnești virtual cu ei aproape în fiecare moment al zilei.

  • Publicitatea tradițională – în declin

Ca urmare a măsurilor de distanțare socială, consumatorii petrec mai puțin timp pe stradă și în locuri publice, lucru care a afectat publicitatea din publicațiile print, de la evenimente, OOH-uri și BTL. Publicitatea digitală se află într-o creștere de la an la an, însă acum brandurile sunt „forțate” de împrejurări să facă tranziția mai rapid, mutând jocul în spațiul virtual. Dacă nu ai făcut-o încă, acum e momentul să dezvolți câteva campanii digitale prin care să poți interacționa cu consumatorul, făcându-ți brandul vizibil și în acest mediu.

Așadar, chiar și în aceste momente de criză publicitatea pentru brandul tău trebuie să continue, chiar dacă a fost afectat. Eventual, lucrurile își vor reveni, iar consumatorii tăi își vor aminti de acțiunile tale.