3 motive pentru care să alegi o agenție de creație full service

Când te afli în căutarea unei agenții de publicitate, îți dai seama destul de repede că există o mulțime o opțiuni, de la agenții full service centrate pe creație, la agenții pe nișă de branding, design sau digital. Desigur, probabil te gândești să organizezi un pitch, dar chiar și așa te afli în situația de a selecta doar câteva agenții pe care să le inviți la masa negocierilor.

Existe multe lucruri care trebuie luate în calcul, de la mărimea agenției, echipă, proiecte și clienți precedenți și până la stilul de lucru și alte chestiuni organizatorice. Dar pană acolo, iată câteva motive pentru care ar trebui să consideri o agenție creativă full service de publicitate, atunci când ești gata să începi o colaborare nouă sau să faci o schimbare:

  • Vrei să faci o bună primă impresie

Nu mai este niciun secret faptul că trăim vremuri supraîncărcate informațional, în care se poartă o luptă continuă pentru fiecare secundă din atenția noastră, pe toate fronturile. Iar brandurile trebuie să se aventureze în acest război de unde pot ieși câștigătoare, doar dacă au acel ”wow factor” care atrage privirea consumatorului și o reține suficient pentru ca mesajul să poată fi transmis. Iar acest lucru este posibil cu ajutorul unor idei creative, bazate pe un insight real care se transpun în vizualuri memorabile și headline-uri de impact. Iar o agenție full service, creativă, poate să îți ofere aceste lucruri întrucât are exercițiul de crea idei care îndeplinesc obiective, pornind mereu de la strategie.

  • Vrei să fii diferit

Atunci când nu ai o propunere unică de vânzare și nu poți schimba produsul sau serviciul pe care îl vinzi, cea mai eficientă cale de a te diferenția de competitorii tăi este prin intermediul publicității. Însă, de multe ori brandurile asemănătoare riscă să aibă și un tip de comunicare asemănătoare, lucru care inevitabil atrage indiferența consumatorului.

Soluția?

Colaborarea cu o agenție full service orientată spre creație dispusă să investească timp și efort  în a privi lucrurile din perspective diferite, depășind barierele clișeelor de tip stock. Astfel, poți fi sigur că propunerile primite vor fi creative și originale în contextul brandului și campaniei pe care o dezvolți, dar mai ales diferite de ale competitorilor tăi.

  • Vrei să ai o comunicare 360

Orice agenție cu care lucrezi trebuie să îți înțeleagă foarte bine brandul și să țină cont de elementele care îl definesc, atunci când dezvoltă campanii de promovare. Însă, atunci când există mai multe echipe care lucrează în același timp, există pericolul ca fiecare să se concentreze pe ce are de făcut și să piardă sau pur și simplu nici să nu ia în calcul imaginea de ansamblu. De aceea, asigură-te că alegi o agenție full service care are experiența și expertiza de a dezvolta concepte și campanii unitare, pornind de la strategie, acordând atenție creației și nu în ultimul rând, implementării ideilor așa cum au fost gândite. Acest lucru este important întrucât oferă consistență comunicării tale de brand și dă șansa consumatorului de a te recunoaște.

Și cum îți dai seama că o agenție creativăfull service e, într-adevăr, creativă?

E simplu. Evaluezi campaniile de publicitate create și implementate de-a lungul timpului. La fel ca noi, fii atent ca ideile să îndeplinească concomitent 4 criterii:

  1. Relevanță – pentru brand și pentru consumatori.
  2. Originalitate – din perspectiva mesajului care trebuie comunicat și al execuției.
  3. Impact – capacitatea produsului publicitar de a atrage atenția și de a transmite mesajul.
  4. ROI – return on investment

Așadar, înainte de a decide cu ce agenție să lucrezi, asigură-te că aceasta poate să îți ofere tot ce ai nevoie în materie de soluții de comunicare pentru brandul tău, într-un mod care să te diferențieze de competiție, unitar și memorabil încă de la început.